مصاحبه آرشیو خبر ها
تحلیل جالب چزاره پراندلی: «كونته یا الگری؟ كدامیك در یوونتوس بهتر بوده‌ اند؟»

تحلیل جالب چزاره پراندلی: «كونته یا الگری؟ كدامیك در یوونتوس بهتر بوده‌ اند؟»

سرمربی سابق تیم ملی ایتالیا در گفتگو با لاگاتزتا دلو اسپُرت به مقایسه عملكرد آنتونیو كونته و ماسیمیلیانو الگری در یوونتوس پرداخته است.

 

چزاره پراندلی در دوران فوتبالش 6 فصل برای یووه و 6 فصل برای آتالانتا بازی كرد. متولدِ شهر كوچك اُرزینواُویِ برشا در منطقه لومباردی ایتالیا با اینكه تاكنون فرصتی برای بازگشت به یووه و به سكان گرفتن هدایت غول‌های تورین پیدا نكرده اما در چهار سال حضورش (2010 تا 2014) در تیم ملی ایتالیا همواره از سوی مخالفانش یك یوونتوسی قلمداد می‌شد و حتی مسیر نیمكت فیورنتینا تا كسوتِ سرمربیگری ایتالیا نیز به كارش نمی‌آمد.

 

او كه این روزها دور از هیاهوی فوتبال مشغول استراحت است در گفتگو با لا گاتزتا دلو اسپُرت و در پاسخ به سوال خبرنگار این روزنامه چاپ میلان كه از او پرسیده: از میان كونته و الگری؛ كدامیك را بهترین مربی در یوونتوس می‌دانید؟

 

نمی‌توانم یكی را به دیگری ترجیح دهم. این سوال مانند انتخاب میان مادر و پدر است. كونته به اندازه‌ای قابل ملاحظه ذهینیت و روح برتری‌جویی را در بازی یووه زنده كرد تا آنها به راحتی موفقیت را در دستانشان بگیرند.

 

این مربی 58 ساله در ادامه با اشاره به ماسیمیلیانو الگری افزود:

 

الگری فوق‌العاده است. او آنقدر شجاع بود كه با قبولِ پیشنهاد حضور در یووه خود را وارد چالشی سنگین كند. راهی كه او باید در آن یووه را در مسیری بسیار بهتر از آنچه بود قرار می‌داد؛ شكل‌دهی مقتدرانه به یك تیم قهرمان؛ آنهم با تغییرات و بضاعت موجود. خودتان مشاهده می‌كنید كه هر دو (كونته و الگری) دو مسیر مختلف را برای هدایتی تاثیرگذار در یووه طی كردند.

 

هافبك اوایل دهه 80 میلادی یووه در بخش دیگری از صحبت‌هایش اضافه كرد:

 

شاید كونته كمی برونگراتر به نظر برسد اما هیچكس توانِ نفوذ به افكار و تصمیم‌گیری‌هایش را ندارد؛ طوریكه گاهی به نظر می‌رسد به هیچ عنوان انعطاف‌پذیر نیست! در مقابل الگری كاركتری دیگر دارد. او در عین آرامش و درونگرا بودن، ویژگی‌های مبهم‌تر و خاصِ خود را دارد.

 

پراندلی در سالهای حضورش در یوونتوس (1979 تا 1985) در حدود 90 بازی برای بیانكونری انجام داده و به همراه این تیم موفق به كسب 3 اسكودتو، یك كوپا ایتالیا، یك قهرمانی در لیگ اروپا، یك سوپركاپ اروپا و یك قهرمانی در جام قهرمانان یوفا شده است.


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
حامد
حامد «خبرنگار»
ارتباط با نگارنده: